martes, 4 de noviembre de 2014

M'agradaria inaugurar aquest Blog presentant-me i explicant què busco en aquest projecte. Em dic Sergi Díaz Brugat, tinc 21 anys i sóc de la vila de Palamós, estudiant de tercer curs de treball social a la Universitat de Girona. Em vaig apuntar a aquesta carrera perquè realment em cridava l'atenció. M'atreia la feina dels professionals de l'àmbit i crec que és absolutament necessària en un entorn on per el simple fet de tenir la mala sort de caure en la drogodependència, patir una discapacitat física o psíquica, o ser un nouvingut a un país o territori diferent al del teu orígen condicioni la percepció de la societat vers a tu i la teva persona. Al arribar a la carrera tenia ganes de posar-me a l'acció com més aviat millor, o directament (traduït) fer pràctiques en un àmbit en el qual m'agradés treballar-hi en un futur (als que més m'adaptaria segons la meva manera de ser són toxicomanies i infància en risc d'exclusió social). Però en tres anys que porto a la carrera encara no hem passat de la teoria a la pràctica. I ja em començava a desmotivar. Va ser quan vaig descobrir el projecte Rossinyol i la tasca de mentoria, per afavorir la integració social, cultural i lingüística dels nois i noies que acaben d'arribar a Catalunya i necessiten un suport per adaptar-se a allò que és absolutament nou per a ells. Era l'oportunitat de començar a entrenar i posar a prova les meves habilitats socials i comunicatives, que tant ens havien recalcat que necessitaríem per a la nostre feina, així que no podia deixar-la escapar. I em sentiré molt satisfet de poder prestar el meu temps a canvi de facilitar al noi o noia que em toqui la seva integració a Palamós. Començo doncs, amb il·lusió i ganes de participar i fer que el/la mentorat/ada s'endugui un bon record de mi, que aprengui el català i el parli sense complexes, que es senti un ciutadà/ana més de Palamós (que al cap i a la fi ja ho és, i ha de saber que ho és) i que conegui el nostre entorn (tant seu com nostre, està clar!). De moment el curs de formació està resultant força amè i ens servirà per introduir-nos a la tasca de mentoria, espero impacient el dia de la festa inicial per conèixer el menut, que segur m'ensenyarà ell a mi tant com jo pugui ensenyar-li a ell, doncs tota experiència d'aquestes condicions t'ha de donar lliçons que et serviran com a professional i com a persona. El 16 de desembre faré una nova entrada explicant com ha anat l'inici del projecte, fins aleshores!!!!

No hay comentarios:

Publicar un comentario